konkurrence dragt

Om Rygcrawl

Skrevet d. 13. marts 2018 af

Kort om Rygcrawl.dk

Rygcrawl.dk er et annoncefinansieret online forbrugermagasin, der har til formål at hjælpe vores læsere med at finde det rette produkt til den rette pris via inspiration og vejledning i værdiskabende, sponsorerede artikler inden for primært svømme- og dykkerudstyr.

Vi er et annoncefinansieret, fordi vi linker til annoncepartnere med de produkter og ydelser, vi beskriver/anmelder i vores artikler. Det sker enten via affiliate links (reklamelinks, hvor vi kompenseres per henvist betalende kunde) eller ved prissammenligning med vores annoncesamarbejde med Pricerunner (hvor vi får betaling per klik på pristabellen).

Vi er åbne om vores reklamefinansierede forretningsmodel, da det er grundlaget for, at vi fortsat kan skabe brugbart indhold til vores læsere. Det betyder også, at vi er en slags digitale ambassadører for vores partnere, hvorfor betalte sponsorater kan give en forhandler mulighed for at blive fremhævet eller placeret i toppen af en sponsoreret artikel.

Hvem står bag Rygcrawl.dk?

Rygcrawl.dk er i dag en del af Meresalg Marketing. Vi er en dansk virksomhed med hovedkontor i Kolding.

[email protected]

Hvordan finder vi de bedste produkter?

Vi tester sjældent produkterne selv. Vores metode er baseret på “meta-anmeldelser”, hvor vi via kompliceret dataindsamling og research samler eksterne tests, kundeanmeldelser, produktspecifikationer og priser ét sted, så du som forbruger får et bedre grundlag for at træffe den rette købsbeslutning.

Udvælgelsen af produkter er afgrænset til webshops, der findes i vores annoncenetværk, men fordi vi samarbejder med Pricerunner, som har aftaler med samtlige webshops i Skandinavien (+9.000 butikker), begrænses vi stort set ikke i vores produktudvælgelse.

Vores Content & Research-team udvælger de produkter, vi anmelder på vores sites. For at finde de produkter, vi mener er blandt de bedste på markedet, gør vores team brug af følgende parametre:

  • Kunders anmeldelser af produktet (fx via data fra Google eller Amazon)
  • Tests af produktet foretaget af eksperter og forbrugermagasiner som Tænk
  • Sammenligning af produkters specifikationer og features
  • Forhandlerens tilbud, omdømme og service og omdømme (fx Trustpilot anmeldelser)
  • Kundedata: Vores interne statistikker på produkternes popularitet (fx klikrater)
  • Pris: Ovenstående vurderes op imod pris og eventuelle tilbud

Hvordan anvender vi kundeanmeldelser?

Kundeanmeldelser spiller ligeledes en afgørende rolle i vores udvælgelse af produkter. Kundens test i den virkelige verden siger efter vores vurdering meget om produktets kvalitet, hvilket er essentielt for vores analyse.

Vores research team analyserer kundeanmeldelser på tværs af platforme og webshops.

For at minimere risikoen for falske anmeldelser, vil anmeldelserne primært komme fra e-handelsplatforme (fx Google, Pricerunner og Amazon) samt større etablerede webshops (fx Coop, Elgiganten, Power, Whiteaway, m.m). Vi skal derfor gøre opmærksom på, at såfremt der laves falske anmeldelser hos de nævnte tredjeparter på et givent produkt, vil vores analyser påvirkes.

Vi fremhæver ikke enkelte anmeldelser, men arbejder typisk med gennemsnitlige ratings på anmeldelser på skala fra 1-5. Vi inkluderer altid alle kundeanmeldelser i vores research, hvad enten de er positive eller negative.

Vi bruger også produktanmeldelser i vores analyse af “fordele” og “ulemper”, hvor vores research-team gennemgår negative anmeldelser for at identificere eventuelle ulemper ved et givent produkt.